loading...

KAKI TERPAKSA DI POTONG KERANA KECUAIAN DOKTOR

Mengerikan ! Wanita Ini Kehilangan Sepasang Kaki Selepas Melahirkan Bayinya .. Rupanya Semua Yang Terjadi Hanya Kerana Perkara Sekecil Ini !


Hanya kerana terlupa hal kecil ini, kaki seorang ibu yang baru sahaja melahirkan bayinya ini perlu dipotong

Setelah melahirkan bayinya secara ceaser,kaki ibu ini akhirnya harus di potong? Menurut laporan yang di tulis oleh “Metro”. Ella Clarke (31), Dia sangat suka pada kanak-kanak dan ingin memiliki keluarga yang besar.Dan dalam masa 9 tahun,dia sudah melahirkan 6 orang anak.Pada tahun lalu bulan Mac,dia mengandung lagi.Keluarga Ella Clarke sangat gembira dengan berita kehamilannya,dan tidak sabar menunggu kedatangan ahli baru dalam keluarga mereka.Tetapi siapa sangka,kerana kecuaian doktor ini Ella telah kehilangan kedua dua kakinya.

 Pada hari Ella pergi ke hospital untuk melakukan pembedahan ceasernya,dia menyangka ini hanyalah pembedahan ceaser biasa,tetapi tidak sangka,semasa pembedahan berlangsung, pendarahan luar biasa terjadi.Untuk menyelamatkan nyawa Ella,team doktor menutup aliran darah dari rahim,kemudian Ella diberikan ubat bius yang membuatnya pengsan cukup lama,dan dia dibawa ke ruangan khusus.

Setelah pembedahan Ella berakhir, doktor lupa akan hal ini, yang membuat Ella harus di potong.Doktor melakukan proses pengeluaran aliran darah semasa operasi, untuk memastikan bahawa darah tidak tersumbat dalam pembuluh, 24 jam setelah operasi,doktor harus melihat  keadaan pesakit setiap jam dan tak sangka, doktor terlupa. Setelah 6 jam, doktor baru masuk ke ruangan Ella, dan ternyata darah sudah tersumbat di pembuluh bahagian pehanya dengan cukup parah, doktor pun langsung segera melakukan pembedahan,namun darah yang tersumbat di pehanya sudah cukup lama.Jika dibiarkan,racun akan merebak ke seluruh badan,dan jika sampai merosak fungsi hati,maka dapat menyebabkan kematian.

Demi untuk selamatkan nyawanya.Ella terpaksa merelakan kedua kakinya di potong.Dia berkata, “saya sangka,setelah sedar saya boleh melihat dan mendukung bayi saya,namun ternyata saya masih tidur.Saat dibangunkan, doktor memberitahu saya bahawa kaki saya harus di potong”.Sekarang Ella menggunakan kaki palsu, namun kejadian ini meninggalkan kesan yang amat dalam di hatinya,tidak hanya baginya,keluarganya turut terkesan.Saat anaknya yang baru berumur 5 tahun melihat kaki palsu Ella, anaknya terkejut dan menangis. 

sumber

Post a Comment