loading...

DARI 4 LEGEND KUNG FU INI, HANYA SEORANG YANG MASIH SIHAT DAN AKTIF DI DUNIA PERFILEMAN..!! JOM LIHAT..!


DARI 4 "LEGEND KUNG FU" INI, SEORANG SUDAH MENINGGAL, SEORANG SAKIT PARAH, SEORANG BERKERUSI RODA, DAN HANYA "DIA" SEORANG YANG MASIH SIHAT DAN AKTIF..



BRUCE LEE
Siapa yang tidak kenal Bruce lee? Artis legend kungfu ini  memang dikenal di seluruh dunia. Walaupun Bruce Lee sudah meninggal dunia lebih dari 40 tahun, namun namanya masih dikenang sampai hari ini, menandakan  karya-karyanya itu benar-benar abadi.



JET LI
Jet Li, sejak kita kecil, dia sudah menghasilkan banyak sekali filem-filem yang tentunya sangat dinikmati oleh kita. Namun sebagai seorang artis ternama, dia  sanggp berhijrah ke negara lain, sehingga akhirnya menimbulkan banyak kontroversi.

Tahun lalu, Jet Li memberitahu sendiri, sejak muda, kerana banyak shuting adegan kungfu ternyata melukai tubuhnya, kini dia sama sekali tidak boleh melakukan sukan yang terlalu ekstrim apalagi melakukan lagi gerakan kungfu lagi.



SAMMO HUNG
Sammo Hung, kita pasti sering melihatnya dalam pelbagai filem sejak kecil, badannya yang gemuk membuat orang mengingatinya, dia bahkan disebut sebagai orang gemuk yang paling berketrampilan di dunia perfileman

Namun baru-baru ini, Sammo Hung didapati menggunakan kerusi roda semasa sedang membeli barang di pasaraya, dia juga ditemani 2 orang jururawat yang di tugas untuk merawat dan menjaganya. Perkara ini membuat ramai peminatnya sedih sekali.



JACKIE CHAN
Sedangkan Jackie Chan yang tahun ini berusia 62 tahun, masih terus menghasilkan karya-karyanya setiap tahun. Dia sama sekali tidak terpengaruh oleh usianya, dia juga masih boleh beraktiviti dan menjalani hidup yang sihat.
Mesti ramai yang tertanya-tanya bagaimana dia masih lagi hidup dengan gaya yang sihat dan sentiasa cergas..

SUMBER : 


Post a Comment